• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp med samlingslån!

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Hej Alla!
Jag är ny här på forumet och skulle behöva lite tips och råd innan jag ansöker om ett samlingslån.

Jag håller på att kämpa mig ur ett spelberoende som har fått min hjärna att gå på högvarv under något år.

Det har fått mig att ta alla möjliga slags lån, där vissa syns på UC och vissa inte. Och det jag vill höra är hur pass goda chanser jag kan ha att få baka ihop allt till ett samlingslån och sen bara blockera mig på alla dessa förbannade snabbkreditsidor.

Så här ser mina förutsättningar ut idag:

Blanco: 182.273 kr
(Lendify: 162.500 kr & Collector: 19773 kr)

Credway: 29.500 kr
Slantar: 29.500 kr
Risicum: 9.600 kr
Ferratum: 2300 kr
Extrakosing: 13000 kr

Lendify och Collector är dom enda som syns på UC.

Taxerad förvärvsinkomst: 410 tkr
Underskott av kapital: 36

Jag har 4 st FF det senaste året:

2018-07-27 Lendify AB
2018-05-31 Collector Bank AB
2018-04-22 Lendify AB
2017-12-07 Nordnet Bank AB - Toppenlånet

UC Riskprognos: 1,3

Hur hade ni gjort? Har jag någon chans att få ett samlingslån så jag kan baka ihop alla dessa skitlån till ett och samma?

Tacksam för svar!

/Feskarn
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Emma77

Aktiv medlem
Poäng: 46
Blev medlem
3 September 2018
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Hej!

Har samma funderingar jag om just samlingslån då jag ska försöka ta ett jag ochså..
Av det jag läst här inne de senaste dagarna och andra ställen så ser dina möjligheter ganska bra ut.. Det är väl förfrågningarna som kan ställa till det eftersom de är ganska nya. Många verkar ha fått iaf låneerbjudande. Remember verkar ju va väldigt på hugget
 

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Allright! Ja men det är ju just det jag är orolig för! Att det ska vara för färska förfrågningar. Men det känns även som att jag har en ok UC-score. Kanske väntar ut till en förfrågan går ut i början av december.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
405
Poäng
487
Din inkomst är prima Feskarn! Du ligger bra till där!
Riskprognosen är också låg vilket är toppen!

Prova några av de förmedlare som kontaktar många aktörer på en gång men endast med 1 förfrågan som syns, du kommer nog få många bra att välja mellan.
Lycka till och berätta gärna hur det går :D

Det som KAN ligga dig i fatet är den färska på lendify på 162k för bara nån månad sen annars ser jag inget hinder.
 

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Din inkomst är prima Feskarn! Du ligger bra till där!
Riskprognosen är också låg vilket är toppen!

Prova några av de förmedlare som kontaktar många aktörer på en gång men endast med 1 förfrågan som syns, du kommer nog få många bra att välja mellan.
Lycka till och berätta gärna hur det går :D

Det som KAN ligga dig i fatet är den färska på lendify på 162k för bara nån månad sen annars ser jag inget hinder.

Den senaste förfrågan var en ff för att höja mitt befintliga lån men fick avslag av någon anledning! Jag är också rädd att den ska förstöra för mig. Men jag borde ju få NÅGOT erbjudande!
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
405
Poäng
487
Ja det tror jag absolut du kommer få, och 1 till förfrågan i syfte att 20 st banker är med i racet är inte så farligt, skulle bli mycket förvånad om alla säger nej

Att du får avslag för att höja krediten är inte så konstigt, oftast brukar de vilja att man har amorterat ned ett tag eller att man gör extra amorteringar som då visar att man anstränger sig lite extra, då brukar det inte vara några problem ta Everyday plus som exempel, jag är kund där hade från början en kredit på 5000, använde lite då och då o h nu har jag 25,000 i limit vilket är max hos dem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp